چقدر وقت خود را در اجتماعات اینترنتی می گذرانید؟

طبق تحقیقاتی که توسط یک کمپانی کاریابی انگلستان انجام شد، مشخص گردید شرکت های انگلیسی حدوداً 260 میلیون دلار در روز از دست می دهند آنهم فقط به خاطر استفاده کارمندان از اجتماعات اینترنتی مانند Face book و My space و ... است. در این تحقیقات زمان تلف شده توسط این کارمندان را در ماه 233 میلیون ساعت تخمین زده اند. موسسه ای ارائه دهنده تحقیقات در گزارش خود آورده است با توجه به قابلیت های بالای اینترنت نمی توان دسترسی کارمندان به اینترنت را مسدود کرد ولی می توان سایتهای ارائه دهنده این خدمات را در محل کار مسدود کرد.

البته گزارشهای مشابهی از کشورهای توسعه یافته دیگر در مورد تأثیر این گونه وب سایتها بر روند تولید و سود آوری شرکتها ارائه شده است. اکنون وب سایتهای دیگر هم خدمات و سرگرمی های متنوعی ارائه می دهند. که از آن جمله می توان سرویس های گفتگوی آنلاین، ویدیو، آلبوم عکس، بازیهای اینترنتی و ... را نام برد و هر کدام از آنها می توانند به راحتی ساعتها وقت کارمندان را تلف کنند.

نتایج یک بررسی نشان داده است که هر آمریکایی در روز 2 ساعت زمان کاری خود را تلف می کند و این 2 ساعت معادل 759 میلیون دلار در سال است. و حدس گمان ها بر این بوده که در صد زیادی از این زمان مربوط به بازیهای اینترنتی است. بعضی از کمپانی ها سایتهای ارائه دهنده بازیهای اینترنتی را مسدود کرده اند، البته سازمان ها کمپانی هایی هم وجود دارند که از این اجتماعات اینترنتی سود برده اند و در جهت پیشبرد اهداف و توسعه شرکت خود استفاده کرده اند.

حتی در جهت اهداف سیاسی هم از این اجتماعات استفاده می شود به عنوان مثال کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری 2008 ایالات متحده  امریکا استفاده زیادی کردند. به طوریکه حامیان آنها تعداد زیادی ویدیو و مقالات ترغیب کننده از طریق اجتماعات اینترنتی منتشر کردند. یکی از این نامزد ها که استفاده زیادی از اینترنت کرد باراک اوباما بود.

Linked in یک شبکه اجتماعی مخصوص افراد حرفه ای و اشخاص حقوقی است. و به حرفه ای ها اجازه ساخت پروفایل، برقراری تماس، در خواست استخدام نیرو و ... را می دهد.

در پایان باید گفت درست است که کارمندان ممکن است یک یا دو ساعت وقت خود را در این اجتماعات بگذرانند ولی تحقیقات نشان داده است که این افراد در گذشته به شکل دیگری وقت خود را تلف می کردند. و به هر حال بهترین راه استفاده مثبت از این وب سایتها در جهت بهبود سازمان است.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد