بزرگترین آزمایش جهان و اثبات وجود خدا

ممکنه شما هم اخیرا در خبرها شنیده باشید که بزرگترین آزمایشگاه جهان در حال انجام بزرگترین آزمایشی است که بشر تاکنون انجام داده است ، هدف از این آزمایش، کشف بسیاری از رموز هستی عنوان شده است، در واقع برخی از دانشمندان هدف از انجام این آزمایش را اثبات وجود خدا می دانند.

این آزمایشگاه متشکل از یک شتاب دهنده عظیم LHC  Large Hadron Collider)) دایره ای با محیط 27 کیلومتر است که در زیر زمین و در مرز بین فرانسه و سوییس، در طی 20 سال، ساخته شده است.

تاکنون بیش از 10 میلیارد دلار برای این پروژه عظیم هزینه شده است. بیش از 2 هزار دانشمند از 50 کشور جهان از جمله ایران در طراحی و ساخت این آزمایشگاه نقش داشته اند. البته باید گفت که تنها 8 نفر از این دانشمندان ایرانی هستند، در صورتی که سهم کشوری مثل پاکستان حدود 50 دانشمند و ترکیه 100 دانشمند است.

ذرات بنیادی که این دانشمندان به دنبال آشکار کردن آنها هستند، ذراتی بنیادی به نام کوارکها و گلونها هستند که ذرات بزرگتری مانند الکترون ، نوترونها و پروتونها را می سازند. یکی از ذرات بسیار مهمی که دانشمندان امیدوارند در این مجموعه آزمایش ها به آن دست یابند، ذره بنیادی است که باعث می شود اجسام و ذرات دارای جرم شوند، به عبارت دیگر ذره ای که از هیچ ذره دیگر ساخته نشده باشد.

دانشمندان امیدوارند که بتوانند با اینکار مراحل اولیه شکل گیری جهان را مورد بررسی قرار دهند و به نوعی انفجار بیگ بانگ را شبیه سازی کنند. البته به گفته برخی دانشمندان بیم آن می رود که با انجام این آزمایش سیاهچاله کوچکی ایجاد شود که ممکن است باعث نابودی جهان شود.

خب حالا این خبر چه ربطی به IT داشت... الان خدمتتون عرض می کنم

اگر چه کل زمان انجام این آزمایش کمتر از کسری از ثانیه خواهد. اما مجموعه داده هایی که در این آزمایش ها بدست می آید به حدی زیاد است که گفته می شود برای پردازش آن به بیش از 100 هزار کامپیوتر نیاز است. به گفته این دانشمندان در طول یک سال فعالیت ماشین LHC اطلاعات بدست آمده به بیش از 15 پتابایت یا 15 میلیون گیگابایت خواهد رسید.

قرار است این اطلاعات به کشورهای مختلف فرستاده و پس از پردازش به آزمایشگاه اصلی بازگردانده شود. مسلما لازمه چنین کاری گسترده شدن هر چه بیشتر شبکه های کامپیوتری می باشد، بنابراین وب 2 نقش مهمی در این پرو‍ژه عظیم ایفا می کند. البته باید دعا کنیم فرضیه نابودی جهان با انجام این آزمایش درست نباشد !!!

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد