داستانی واقعی از خدمات نرسانی به سبک ISP های ایرانی

منبع: www.ITiran.com
-قصه بی توجهی شرکت های سرویس دهنده اینترنت در ایران به مشکلات مشترکانشان یک قصه پرغصه است و متاسفانه مشکل یکی دو شرکت هم نیست. متاسفانه اکثر این ISP ها در زمان دریافت هزینه خدماتی که اغلب هم به درستی ارائه نمی شود به خوبی عمل می کنند ولی وقتی که مشکلی پیش می آید برای حل آن حاضر نیستند به خود زحمت چندانی بدهند.
بد نیست نمونه ای از سرویس دهی یکی از این به اصطلاح ISP ها را با هم مرور کنیم تا بیشتر به عمق مشکل پی ببریم.

* مشکل داری؟ ویندوزت را عوض کن!

برای خواندن ادامه داستان به ادامه مطلب بروید . . .

شنبه 22 تیر ماه بعد ازظهر زمانی که برای استفاده از اینترنت پرسرعت شرکت "ص" که از طریق نماینده اش شرکت .... خریداری کرده ام پشت دستگاه می نشینم متوجه می شوم که اتصال به هیچ وجه ممکن نیست. مودم و رایانه و اتصالات دستگاه را بررسی می کنم و متوجه می شوم که اشکال از من نیست.
به شماره پشتیبانی 24 ساعته ! این شرکت زنگ می زنم و بعد از آنکه دهها بار بوق اشغال را می شنوم و در یک مورد هم بیش از 15 دقیقه پشت خط صدای بوق انتظار را تحمل می کنم فردی که گوشی را بر می دارد به من می گوید باید مودم را reset کنم. مودم من قدیمی است و دکمه ریست ندارد. ناچار به توصیه وی مودم را از نو نصب کرده و تمامی تنظیمات را از نو وارد می کنم. باز هم مشکل برطرف نمی شود. دوباره با هزار گرفتاری موفق می شوم با یکی از آقایان پشتیبانی تماس بگیرم . طرف می گوید اشکال از ویندوز شماست وباید از نو نصب کنید! وقتی که با عصبانیت به وی اعتراض می کنم که طوری به من جواب بدهد که احساس نکنم به عقل و شعورم توهین شده می گوید بعد از ظهر ناگهان همه Port های ما پر شد و باگی در سیستم افتاد که در حال رفع آن هستیم. او به من قول می دهد روز یکشنبه 23 تیر ماه همه مشکلات حل شده باشد.

* به ما ربطی ندارد!

روز 23 تیر ماه فرا می رسد و هیچ مشکلی حل نمی شود. حدود ظهر به نمایندگی شرکت "ص"،شرکت ... که از طریق آنها مشترک شده ام زنگ می زنم و مدیریت شرکت می گوید در کشور مشکل پهنای باند به وجود آمده و برخی شرکت های خارجی به علت فشارهایی که به آنها وارد شده پهنای باندی که تعهد کرده بودند را به ایران نفروخته اند و ما به زودی این مشکل را حل می کنیم.
شب می شود وباز هم مشکل حل نشده و هر بار در زمان تلاش برای اتصال error های عجیب و غریبی مشاهده می کنم. به پشتیبانی 24 ساعته زنگ می زنم و بعد از اصرار من راضی می شوند مشکل خرابی من را ثبت کنند و آن را پیگیری کنند. در همان زمان شماره های رسیدگی به شکایات شرکت ص را هم بعد از خواهش و تمنای فراوان دریافت می کنم.
فردا صبح (دو شنبه 24 تیرماه) به شماره ها زنگ می زنم که البته اشتباه بودند ولی بالاخره فردی که قرار است به این مساله رسیدگی کند را پیدا می کنم. شخص مورد نظر وقتی مشکل را می شنود با بی حوصلگی می گوید مشکل شما در سیستم ثبت شده و در حال بررسی هستیم. وقتی می گویم دو روز است که مشکل داریم و کسی احساس مسئولیت نمی کند با بی ادبی می گوید من نمی دانم چرا مشترکان ما همه این طوری هستند و مشکل شما به ما ربطی ندارد و باید از طریق نمایندگی ما پیگیری کنید. به او می گویم از شما تشکر می کنم که این قدر برای حل مشکلات مشتریانتان تلاش می کنید! بعد هم گوشی را می گذارم تا بیشتر از این اعصابم خراب نشود!

* از جای دیگری اینترنت بگیر!

وقتی می بینم تلفن زدن چاره کار نیست به طور حضوری به محل شرکت "ص" مراجعه می کنم. البته آدرسی که در سایت این شرکت موجود است تنها دفتر فروش آن است. فردی که پشت میز نشسته وقتی شکایت من را می شنود همان حرف های قدیمی را تحویلم می دهد که مشکل در حال بررسی است و باید منتظر بمانی. وقتی می گویم دو روز است خطم قطع است و شما باید به من خسارت بدهید می گوید: دو روز خطت قطع باشد که آسمان به زمین نمی آید. دوست نداری برو از جای دیگری اینترنت بگیر. با خودم فکر می کنم که این آقا هم ظاهرا اینترنت را یک کالای لوکس می داند که بود و نبودش خیلی مهم نیست. احتمالا از نظر ایشان من ماهی 20 هزار تومن به شرکت "ص" پرداخت می کنم ، چون روش دیگری برای تلف کردن پول هایم سراغ ندارم! به این نتیجه می رسم که اعتراض کردن فایده ای ندارد و باید مشکل را به طور اساسی حل کنم.
برای همین دست به قلم می شوم. در حین نوشتن این مطلب فردی که مدعی است از شرکت "ص" زنگ زده می گوید بعد از ظهر برای حل مشکل حتما به طور حضوری مراجعه خواهد کرد. ولی من که دیگر امیدی به رسیدگی این شرکت بی مسئولیت ندارم با حذف نام آنها و نمایندگیشان از مقاله ام آن را منتشر می کنم. من که بعید می دانم بعد از ظهر امروز هم مشکل من حل شود و احتمالا فردا همه کاسه کوزه ها سر مخابرات و مراکز مخابراتی خراب خواهد شد!

* نام این شرکت و اشخاص اشاره شده به آنها در این مطلب محفوظ است و در صورت لزوم منتشر خواهد شد
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد