ساختن تیتر به کمک فتوشاپ برای وب

بعد از فرا گرفتن این آموزش شما قادر خواهید بود به کمک نرم افزار فتو شاپ برای خود تیتر یا لوگو همراه با افکت های مختلف بسازید.خوب قبل از هر کاری ابتدا نرم افزار فتو شاپ خود را اجرا کنید. و از منوی فایل یک فایل جدید ایجاد کنید.

برای شروع عبارت Yadbegir.com را می نویسیم برای این منظور از ابزار Text استفاده می کنیم. همانند شکل مقابل ابتدا آن را انتخاب می کنیم و سپس در داخل فایل جدیدی که ایجاد کرده اید یک مستطیل رسم کنید دقت کنید که اندازه آن باید متناسب با متنی که وارد می کنید باشد. سپس متن مورد نظر را تایپ می کنیم. من در اینجا برای نشان دادن تاثیر رنگ در جلوه هایی که بکار می بریم از چند رنگ استفاده کرده ام. بعد از انتخاب فونت و رنگ و دیگر جلوه های مورد نظر از نوار ابزار بالای صفحه شکل زیر حاصل شده است.

 

 

اکنون یک لایه متنی بر روی پشت زمینه تشکیل شده است و روی این لایه می توانید مانورهای زیادی انجام دهید. که یکی از راههای افزودن جلوه های مختلف به یک لایه استفاده از گزینه Blending Options است مانند شکل زیر این گزینه را انتخاب کنید.

حال در برابر شما پنجره ای مانند زیر باز می شود.

اکنون با انتخاب گزینه Drop Shadow می توانید به متن خود حالت برجسته از پشت زمینه بدهید به طوریکه سایه آن در پشت زمینه دیده شود. دقت کنید که با کاهش مقدار Opacity می توانید شدت رنگ و سایه را کنترل کنید ما در اینجا 70 درصد را انتخاب کرده ایم. ولی مقداری که شما قرار می دهید بستگی به رنگ ها و سلیقه شما دارد. حاصل به صورت شکل زیر در آمده است.

خوب این یکی از قابلیت های Blending Options بود که البته می توان از یک یا چند تای دیگر حتی به صورت همزمان استفاده کرد. توجه داشته باشید که قابل استفاده بودن هر گزینه به شدت به شکل و رنگ متن شما بستگی دارد. حال به یکی دیگر از قابلیت های Blending Options می پردازیم.

اکنون در پنجره بالا  تیک گزینه Drop Shadow‌ را بردارید و گزینه Bevel and Emboss را انتخاب کنید. اکنون مقدار Opacity را به 86 درصد برسانید.

تیجه مانند شکل زیر خواهد شد.

کنون کار تمام شده است. و شما به کمک خلاقیت خود می توانید از جلوه های مختلف Blending Options استفاده کنید.

 حال اگر بخواهید این متن را برای وب به عنوان یک لوگو استفاده کنید. کافی است قسمت های اضافه را حذف کنید و آنرا فشرده کنید تا در سرعت پایین اینترنت هم بتواند به خوبی لود شود. به خاطر داشته باشید در طراحی گرافیک برای وب باید همیشه مراقب حجم فایل گرافیکی خود باشید. ابتدا برای حذف قسمت های اضافی مانند شکل زیر با استفاده از ابزار Select به اندازه ای که لازم است از تصویر انتخاب کنید.

ال مانند شکل زیر از منوی File  گزینه Save for Web را انتخاب کنید.

ر این حالت پنجره ای در برابر شما ظاهر می شود که با تغییر تنظیمات آن می توانید از کیفیت و حجم  تصویر خود بکاهید. بهتر است که یک نقطه بهینه را برای این منظور انتخاب کنید یعنی به اندازه ای حجم را کاهش دهید که کیفیت تصویر قابل قبول باشد.

مطالب مرتبط:

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد