ازدواج با رباتها

در آینده ای نزدیک رباتها شباهت بسیار زیادی به انسانها خواهند داشت. به طوریکه خبرهایی به گوش می رسد بعضی از کمپانی ها در حال سرمایه گذاری و انجام تحقیقات برای ساخت رباتهایی هستند که قادر به ازدواج با انسانها باشند. البته واضح است که هیچگاه هیچ کمپانی قادر نخواهد بود رباتهایی بسازد که جایگزین شریک زندگی انسانها شود ولی اهداف سودجویانه این شرکت ها که الویت اول آنها سود مالی است و جیب های پر پول خریداران مرفه منجر به ساخت چنین رباتهایی می شود که احتمالاً یک برنامه به آنها می گوید حالا بگو «دوستت دارم!»

طبق پیش بینی های محققان تا سال 2050 احتمالاً در ایالت ماساچوست ایالات متحده امریکا ازدواج با رباتها قانونی اعلام شود این محققان درباره رابطه روحی ربات و انسان و ازدواج با آنها مطالعاتی انجام داده اند به این شرح:

در ابتدا این سؤال پیش می آید که آیا ممکن است انسانی واقعاً عاشق یک ربات انسان نما شود یا حتی کار به جایی بکشد که با او ازدواج کند؟! پاسخ محققان به این سؤال مثبت است و برای آن یک دوجین دلیل می آورند. مثلاً می گویند اگر شما بدانید فردی عاشق شماست و ظاهر خوبی هم دارد احتمال اینکه شما هم در دام عشق او بیفتید بسیار زیاد است یا می گویند رباتها را می توان به گونه ای برنامه ریزی کرد، که وفادارترین و فداکارترین دوستان شما باشند. در این حالت جاذبه بیشتری بین شما و ربات برقرار می شود یا حتی می توان یک ربات را به گونه ای برنامه ریزی کرد که علایق شبیه به شما داشته باشد و حتی سطح سواد او مانند شما باشد. بعضی کمپانی ها بدنبال هموار ساختن راه برای ایجاد چنین قوانینی هستند تا ازدواج با رباتها را قانونی نمایند البته انجام چنین کاری در امریکا دور از ذهن نیست؟! یکی از توجیهات آنها این است که افراد زیادی موقعیت ازدواج پیدا نمی کنند و به این روش می توان مشکل آنها را حل کرد. یا حتی صحبت از این می شود که برای خلاف کارانی  که عقده های جنسی دارند با در اختیار قرار دادن یک ربات اجازه تخلیه عقده های روانی را بر روی یک ربات بدهند تا یک انسان یا حتی یک کودک بیچاره. البته روانشناسان در این مورد تردید فراوان دارند. و احتمال تشدید این اعمال را نیز رد نمی کنند.

رابطه با رباتها به عنوان شریک زندگی مشکلات بسیاری را در برخواهد داشت و مسلماً سبب سست شدن روابط زناشویی و انسانی خواهد شد. و این مشکل هم یکی دیگر از مشکلات دنیای مدرنی خواهد بود که اخلاقیات در نظر آنها بی اهمیت و سطحی است و نتایج آن زمانی بر همگان آشکار می شود که معضلات بسیاری بوجود آورده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد