زیر دریایی های خصوصی ــ پول بیشتر عمق بیشتر!

دیگر اتومبیل های اسپرت رویایی و جت های خصوصی را فراموش کنید، زیر دریایی ها وسیله نقلیه جدید افراد فوق ثروتمند هستند. در دنیای 50 متر زیر دریاهای آزاد یک اسباب بازی جدید و منحصر بفرد برای ثروتمندان وجود دارد. که می تواند بازار بالگردها و قایق های تندروی تفریحی را تحت تأثیر قرار دهد.

زیر دریایی های خصوصی از دو نفره گرفته تا زیر دریایی های 450 متر مربعی با سرعت جای خود را در بازار باز می کنند.

 

 

البته هم اکنون افرادی مانند جیمز کامرور کارگردان آمریکایی، پائول آلن یکی از مؤسسین مایکروسافت و آقای نفت ورسیه روهان آبر و ماویچ دارای زیر دریایی های خصوصی هستند.

آقای بروس جونز رئیس و مؤسس کمپانی  up submarines می گوید «مشتری های ما افراد معمولی نیستند بلکه افراد بسیار ثروتمند و مرفه هستند که حتی نام بسیاری از آنها فاش نشده است. امروزه همه می خواهند کارهایشان را محرمانه انجام دهند و از جنجال رسانه ها دور باشند.»

جونز می گوید که از سال 1993 میلادی برای اشخاص زیر دریایی های خصوصی ساخته است و امروزه تقاضا برای زیر دریایی های شخصی با خصوصیات منحصر به فرد افزایش پیدا کرده است.

در دنیای 100 میلیون دلاری وسایل نقلیه آبی لوکس، زیر دریایی های افراد فوق العاده پولدار را به دو دلیل به سمت خود جذب می کنند. بعضی از آنها بدنبال  قلمروی جدیدی هستند که با حساب بانکی خود بتوانند آنرا فتح کنند. اما بیشتر آنها عاشق زیبایی های دنیای زیر سطح آب هستند.

پنجره بزرگ زیر دریایی می تواند یک میلیاردر را در نزدیکی یک کوسه نوک سیاه قرار دهد یا آنها را در میان برلیان های مناطق مرجانی گرمسیری به گردش ببرد.

کمپانی Hawkes Ocean متخصص ساخت زیر دریایی های دو نفره است که می تواند کف اقیانوس را تا عمق چند صد پا با سرعت 2 تا 4 متر بر ثانیه حفر کند. این کمپانی اکنون در حال ساخت یک زیر دریایی 1 میلیون دلاری است. چنین زیر دریایی هایی برای عملیات گنج یابی یا پیدا کردن کشتی های غرق شده مدفون در کف دریا مناسب هستند.

به عنوان مثال کمپانی up submarine زیر دریایی های خصوصی از محدوده 1 میلیون دلار با ظرفیت 2 نفر سرنشین تا 25 میلیون دلار با 15 اتاق که می تواند 20 روز زیر آب بماند می سازد.

همینطور کمپانی Crown jewel زیر دریایی لوکس فونیکس 1000 را با 465 متر مربع فضای داخل می سازد که دارای 4 طبقه است و می تواند تا 300 متر زیر سطح آب پایین رود.

در داخل این زیر دریایی همه چیز به صورت استادانه ای طراحی شده است و در آن اتاق موسیقی، ورزش، رستوران و تعداد زیادی اتاق خواب یافت می شود شما هر آنچه که بخواهید برای داخل و خارج زیر دریایی می توانید سفارش دهید.

اگر اهل شکار کوسه هستید می توانید یک تفنگ نیزه ای با هدایت لیزری سفارش دهید، تا روی بدنه زیر دریایی نصب شود. حتی می توانید یک زمین بسکتبال در داخل آن سفارش دهید. البته گرانترین زمین بسکتبال دنیا خواهد شد.

قیمت پایه برای زیر دریایی فونیکس 1000 معادل 80 میلیون دلار آمریکاست، که ساخت آن یک سال و نیم زمان میبرد. فکر می کنید چند نفر در دنیا قادر به خرید این زیر دریایی باشند. و اگر این زیر دریایی قرار باشد در آبهای ایالات متحده امریکا رفت و آمد کند باید مجوز سازمان ABS (سازمان کشتیرانی آمریکا) را کسب کند و یک ناخدای دارای گواهینامه از این سازمان باید آنرا هدایت کند.

البته بسیاری از صاحبان این زیر دریایی ها دوست دارند خود هدایت زیر دریاییشان را به عهده بگیرند و به نظر می رسد قوانین موجود برای آنها کافی نیست. و باید کنترل بیشتری روی آنها صورت گیرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد